trening mentalny

Trening Mentalny a pewność siebie

Jak w konstruktywny sposób uporać się z wyzwaniami i realizować założone cele?

Sprawdzonym sposobem na wzmocnienie wiary, że jest się w stanie realizować cele jest Trening Mentalny. To proces oparty na metodach oddziaływania i auto oddziaływania, które wyzwalają wewnętrzną siłę. Jednocześnie uwzględnia akceptację, trafną empatię oraz wyznawane wartości. Pozwala rozwijać aktywne strategie radzenia sobie z problemami, wyobrażenia umysłowe, kontrolowanie myśli czy analizę logiczną. Cały proces opiera się na psychologii, neurofizjologii, socjologii, dzięki czemu skutecznie wpływa na zwiększenie pewności siebie, poczucie sprawczości i samorealizację.

„Spotkanie to początek, podtrzymanie znajomości to postęp, a współpraca to sukces” – Henry Ford

* Pewność siebie jest jednym z najważniejszych czynników sukcesu.

Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu mamy silę i wpływ na wszystkie aspekty codziennego życia, gdzie wyzwań nie brakuje. Jest ona zmienną, bywa ogromna innym razem słabsza. Nikt nie rodzi się pewny siebie, ale każdy może ją wypracować. Dlatego należy zwiększać poczucie własnej wartości, nastawić się pozytywnie, uodpornić na zniżki formy i iść do przodu z wysoko podniesioną głową. Dzięki temu budujemy pewność siebie i poczucie, że można więcej.

Można ją zwiększać i wpływać na jej poziom uwzględniając 6 filarów (Nathaniel Branden):

  • Świadome życie
  • Samoakceptacja
  • Odpowiedzialność i wewnątrzsterowność
  • Odwaga pomimo odczuwania lęku
  • Asertywność
  • Życiowe cele

Wiara we własne siły zależy tylko od Nas samych, warto cały czas wyrabiać sobie nawyki pozwalające konsekwentnie osiągać coraz lepsze wyniki i doskonalić się. Dzięki takim działaniom nasze umiejętności i przekonania w realizacje celów będą wzrastać.

„Myślę, że definicja szaleństwa to posiadanie nadziei na osiągnięcie zupełnie innego rezultatu, wykonując tę samą czynność, wciąż w ten sam sposób. Nie możemy rozwiązywać problemów poprzez używanie tych samych metod myślenia, których użyliśmy do ich stworzenia” – Albert Einstein

Bardzo ważne jest przygotowanie, odpowiednia reakcja na rezultaty, zarządzanie czasem i strategia. Realna ocena rzeczywistości, ustalone cele z uwzględnieniem poziomu kondycji fizycznej i psychicznej (odpoczynek, sen, dieta, wartości jakimi się w życiu kierujemy oraz znajomość zasad obowiązujących w danej przestrzeni) jak i konkretny plan działania.

Każdy ma inne zasoby, doświadczenia dlatego warto być szczerym wobec siebie i dać sobie „Prawo do porażki”, aby w przyszłości być przygotowanym na różne sytuacje, które będą mieć miejsce. Nasza codzienność przygotowuje do osiągania wymarzonych celów. Każde nowe zdarzenie, przysłowiowa „porażka ” daje nam nowy wymiar, spojrzenie na nasze działania. Weryfikuje wiele spraw i pokazuje drugą stronę, dzięki czemu jesteśmy w stanie przekuć ją
w sukces np. tremę w podekscytowanie, stres w paliwo do działania.

* Porażka drogą do sukcesu to zmiana w podejściu, która czyni wykonalnymi rzeczy pozornie niewykonalne.

Oznacza to, że możemy doceniać życie nawet wtedy, gdy jest trudniej, ponieważ mamy zasoby by zmierzyć się z wyzwaniami, potrafimy przewidywać i w pełni się realizować. Uczymy się, doświadczamy, dzięki czemu zmiany, które są wpisane w naszą codzienność z czasem nie budzą trudnych emocji i szybciej się odnajdujemy.

Są lekcją dzięki której uczymy się panować nad sobą w sytuacjach trudnych, ekstremalnych i osiągać zamierzone cele.
Dobrze mieć swoje procedury, rytuały, amulety i przepracowane sposoby reagowania w różnych sytuacjach. Dzięki temu zmieniamy swoje nawyki i nabieramy wiary w sukces.

Nawyk zwyciężania można wypracować poprzez zaangażowanie, strategiczne podejście i wiarę w swoją sprawczość. Pozytywne myślenie rodzi sukces i odwrotnie, daje siłę do podejmowania sensownego ryzyka. Jednocześnie dobrze jest przekraczać strefę komfortu, otwierać się na nowe, ponieważ każda taka sytuacja przygotowuje do działania w bardziej wymagających okolicznościach. Przyjęcie szerszej perspektywy da uczucie zadowolenia i poczucie efektywności wychodząc naprzeciw wyzwaniom.

* Utrzymanie balansu i koncentracji „tu i teraz” w kontekście kolejnych działań da nam wewnętrzną odwagę, aby iść do przodu. Kiedy skupimy się na procesie, a nie na wyniku otrzymujemy lepsze rezultaty długofalowe. Gdy opanujemy emocje, zaakceptujemy stres i przestaniemy się go bać to nie wpłynie na nas destrukcyjnie.

Róbmy regularne przerwy w pracy, treningu, codziennym życiu, aby złapać oddech do dalszych działań.

Jest wiele metod, które pomagają w redukcji napięcia czy stresu. Należy indywidualnie znaleźć najlepszy sposób dla siebie, aby skutecznie go niwelować. Dla uspokojenia ciała i koncentracji umysłu przydatne mogą być: ruch/sport, ćwiczenia oddechowe, relaksacyjne, medytacja, mindfullnes, wizualizacja, floating, yielding, Biofeedback.

*********

Stres może wręcz z czasem mobilizować i napędzać do osiągania niesamowitych efektów w każdej dziedzinie życia. Sukces zależy bardzo często od tego co dzieje się w naszych głowach, nie od talentu i kondycji. Im wyżej jesteś na drabinie sukcesu, tym bardziej krytycznie Twój umysł ocenia możliwość odniesienia dalszych sukcesów – dlatego pewność siebie, prawo do porażki, nawyk zwyciężania i koncentracja, balans to kluczowe aspekty w osiąganiu i realizowaniu najbardziej ambitnych celów.

„Nigdy się nie poddawaj, nigdy nie rezygnuj. Nigdy nie ulegaj uczuciom zwątpienia w siebie, małostkowości, ani arogancji i niezadowolenia. Nigdy nie rezygnuj z wiary we wrodzoną dobroć i wartość siebie oraz innych.” – Vajra Regent Osel Tendzin

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on print
Share on email
Close Menu