zdrowy styl życia a dieta dietmental psychodietetyk wrocław

Zdrowy Styl Życia vs „Dieta”

„ Kiedy wyeliminujesz rzeczy niemożliwe, to to, co zostanie, chociaż nieprawdopodobne, musi być prawdą” – Sherlock Holmes

Zdrowy Styl Życia może być połączeniem kilku opcji dietetycznych. Dieta nie jako wyrzeczenia; ograniczenia, ale jako zdrowe podejście do odżywiania.

1. Składniki żywieniowe mogą wpływać na wiele procesów zachodzących
w naszym organizmie. Ogólnoustrojowych, sercowo – naczyniowych, ale
i mózgowych poprzez regulację przekaźnictwa bodźców, neuroprzekaźników; zachowując neuroplastyczność mózgu oraz homeostazę całego organizmu.

 2. Pogodzenie Diety Śródziemnomorskiej, DASH i MIND wiąże się
z wdrożeniem zdrowych nawyków żywieniowych, a co za tym idzie poprawą zdrowia i samopoczucia (mniejszym pogorszeniem funkcji poznawczych i niższym ryzykiem choroby Alzheimera). Bad. 2019r

3. Dbajmy o Nasze Zdrowie jednocześnie uwzględniając aspekty: psychologiczne & duchowe & biologiczne & społeczne)
Dobrze mieć na uwadze poniższe czynniki, które na Nas wpływają:

  • Uogólnione zasoby odpornościowe
  • Stresory wew. i zew.
  • Poczucie koherencji (zrozumienie, sens, radzenie sobie)
  • Zachowanie i Styl Życia
  • Mandala Zdrowia

*Wg. Hancock.

  • Talerz Zdrowia 

Można uwzględnić poniższe – ogólne zasady przy bilansowaniu diety na co dzień. Indywidualnie; wg. zapotrzebowania i preferencji.

  • Preferowane & Zdrowe i Zbilansowane Diety:

Literatura:

  1. UK HealthCare GillHeart & Vascular Institute, National Heart
  2. International Society for Nutritional Psychiatry Research.
  3. Dieta DASH – Beata Woźniak, Dieta DASH w zastosowaniu, Aleksandra Cichocka
  4. www.hsph.harvard.edu/nutritionsource

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on print
Share on email